2012年10月17日水曜日

アキさん、ありがとう! Thank you, Aki-san!

今年の4月に東京小平市の小学校で、復興支援のイベント(フリーマーケット&おもちつき)が行われました。Facebook でもお知らせしたのですが、覚えていますか? 

ブログを通じてYou can do it, Japan! のことを知った日本人女性のアキさんが、私たちの活動に賛同して、その復興支援イベントで私たちのリストバンドを販売してくれたのです! 
 

手作りのポスターでちゃんと主旨も説明してくれました(涙)

そのイベント後もコツコツと販売を続けてくれて、先日26本分の売り上げ1万3000円を「あしなが育英会」に寄付したことを報告してくれました!
 


アキさん、そして協力してくれた有志のみなさん、本当にお疲れ様でした&ありがとう!

こうして支援の輪が広がっていくのはとっても喜ばしいことです。
ここアメリカでは、残念ながら日本の大震災のことは人々の記憶からすでに消え去ってしまっていますが、私たちも地道に活動を続けていきたいと思います。

Do you remember our Facebook post back in April?  About the charity event in Koiwai-city, Tokyo (flea market & mochi making)? 
As it turned out, Aki, who found out about You can do it, Japan! via this blog, liked our idea and sold the wristbands at the event (please see the first picture above).
 
She continued selling them at different local events and raised a total of 16000 yen (=26 wristbands), which was donated to Ashinaga Ikueikai, as shown in the 2nd picture.
 
Thank you so much Aki and her friends!!  We really appreciate your support!!
 
We really appreciate the fact that people are taking actions to help the orphaned children in Japan through You can do it, Japan!  Even though most people in the US have forgotten about the devastating tsunami and earthquake in March 2011, we would like to continue attending local charity events and raise as much money as possible.

0 件のコメント:

コメントを投稿